Category: مقالات

17 مزیت کار در فضای باز و انتخاب بهترین بالابر برای کار در محیط باز

17 مزیت کار در فضای باز و انتخاب بهترین بالابر مناسب این محیط

 

بالابر در فضای باز

امروزه در سرتاسر جهان، افراد بخش قابل توجهی از روز خود را در حالت نشسته به سر می‌برند. بر اساس تحقیقات مراکز پزشکی ورزشی برتر دنیا، میانگین سنی بزرگسالان بین 20 تا 75 سال، 9 ساعت و نیم در طول روز خود را در حالت بی تحرک می‌گذرانند و بسیاری از این ساعات مربوط به تایم کاری افراد است.

متخصصان پزشکی هشدار می‌دهند که کارهای پشت میز که شامل نشستن در تمام طول روز می‌شود، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند چاقی، فشار خون بالا و افزایش کلسترول مضر را افزایش دهد. انسان‌ها ساخته نشده‌اند که تمام روز را در یک اتاقک حبس شوند. بلکه، از نظر بیولوژیکی ساخته شده‌اند تا حرکت کرده و در فضای باز رفت و آمد داشته باشند.

همانطور که می‌دانید بسیاری از کارهای ساخت و ساز در فضای باز انجام می‌شود. درحالی‌که کار سختی است، اما مطالعات نشان داده است که کار در فضای باز مزایای زیادی نیز به همراه دارد. از این مزایا می‌توان به افزایش خلاقیت، بهره‌وری و موارد بیشتر اشاره کرد.

علاوه بر این، کار در ارتفاع و فضای باز، با وجود تمام مزایایی که در ادامه برای کار در فضای باز ذکر خواهد شد، نیازمند رعایت نکات ایمنی و استفاده از بالابر مناسب می‌باشد.

استعلام قیمت انواع بالابرهای کلایر

بنابراین، اگر برای خارج شدن از دفترتان به انگیزه نیاز دارید، این مقاله کاربرد زیادی برایتان خواهد داشت. در ادامه 17 مزیت ثابت شده از نظر علم برای کار در فضای باز را اشاره می‌کنیم :

  • حافظه را ارتقاء می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که گذراندن وقت در خارج از منزل می‌تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و حافظه شما را تقویت کند. یک مطالعه روانشناسی دانشگاه میشیگان نشان داد که عملکرد حافظه و طول توجه تا 20 درصد پس از گذراندن یک ساعت در خارج از منزل و تعامل با طبیعت بهبود می‌یابد.

ارتقاء حافظه

 

  • فشار خون را کنترل می‌کند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری گزارش می‌دهد که امروزه فشار خون بالا اغلب به علت سبک زندگی بی تحرک بسیار افزایش یافته است. 30 دقیقه پیاده‌روی اضافی در طبیعات می‌تواند این موارد را حداقل تا 9 درصد کاهش دهد. با توجه به این یافته، می‌توانیم هر نوع فعالیت بدنی در فضای باز از جمله کار را جزئی از این فرایند در نظر بگیریم.

کنترل فشار خون

 

  • توانایی کار تیمی را بهبود می‌بخشد.

اگر پیمانکار باشید، می‌دانید که کار شما بسیار متمرکز بر گروه بوده و نیاز به ارتباط دقیق و واضح بین همه‌ی اعضاء تیم دارد. خوشبختانه احساس کار تیمی، اعتماد و اجتماع در محیط بیرون، به مقدار بیشتری وجود دارد. شاید بهبود کار تیمی به دلیل مزایای شناختی و انرژی بالای طبیعت باشد که هر یک از اعضاء تیم آن را احساس می‌کند.

بهبود کار تیمی

 

  • خلق و خو را تقویت می‌کند.

آیا می‌دانستید شادی و محیط اطراف شما مستقیما با یکدیگر مرتبط هستند ؟

مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که وقت خود را در محیط‌های طبیعی مانند مناطق جنگلی، اقیانوسی و کوهستانی می‌گذرانند، نسبت به کسانی که تمام وقت خود را در محیط شهری سپری می‌کنند، سطح شادی بالاتری دارند.

تقویت خلق و خو

 

  • انرژی را افزایش می‌دهد.

زمانی که انگیزه ندارید یا صرفا به زمان کمی برای شارژ شدن نیاز دارید، قدم بزنید و به نزدیک‌ترین فضای سبز یا پارک اطرافتان بروید. مطالعات نشان می‌دهد که انجام این کار منجر به سبک زندگی فعال‌تر و انگیزه بیشتر برای حرکت دادن بدن می‌شود.

افزایش انرژی

 

  • خلاقیت را افزایش می‌دهد.

در حالی‌که صنعت همیشه رو به جلو است، اگر تمام روز در یک دفتر گیر کرده باشید، ارائه ایده‌های نوآورانه می‌تواند سخت باشد. دفعه بعد که به مشکلی برخورد کردید و به نظر نمی‌رسید که راه حلی پیدا کنید، قدم بزنید و یا به فضای باز بروید و از آنجا مسئله را بررسی کنید.

مطالعه‌ای در دانشگاه یوتا نشان می‌دهد افرادی که زمانی را در فضای باز می‌گذرانند و از فناوری جدا می‌شوند، می‌توانند خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله خود را تا 50 درصد افزایش دهند.

افزایش خلاقیت

 

  • استرس را کاهش می‌دهد.

آیا زمانی که در تعطیلات هستید، زمان بیشتری را در خارج از منزل می‌گذرانید؟

ثابت شده است که محیط‌های طبیعی مانند پارک‌ها، جنگل‌ها یا مجاورت آب می‌تواند ذهن و بدن را آرام کند. صرف یک ساعت در طبیعت می‌تواند سطح کورتیزول (هورمون استرس) را تا 20 درصد کاهش دهد.

البته لازم نیست برای گذراندن وقت در فضای باز منتظر تعطیلات باشید. چه در دفتر کار می‌کنید و یا در یک محیط کارگاهی و ساختمانی، در زمان استراحت خود به فضای باز بروید و قدم بزنید.

کاهش استرس

 

  • دسترسی به هوای تازه را ارائه می‌دهد.

بیرون رفتن از محیط سر بسته و ورود به طبیعت می‌تواند یک فرصت برای استنشاق هوای تازه باشد. هوای تازه برای سلامت تنفسی و سیستم ایمنی بدن ضروری است. بنابراین تا جایی که می‌توانید چه برای کار و یا تفریح در فضای باز باشید.

دسترسی به هوای تازه

 

  • سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

وقتی صحبت از سیستم ایمنی می‌شود، آیا می‌دانستید که گذراندن وقت در خارج از منزل یک راه اثبات شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ؟

برخی از مواد شیمیایی موجود در هوا که گیاهان تولید می‌کنند دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. بدن ما با افزایش گلبول‌های سفید خون که برای مبارزه با ویروس‌ها و عفونت‌ها ضروری هستند، به این مواد شیمیایی پاسخ می‌دهد.

مطالعه‌ای در ژاپن نشان می‌دهد که اثرات گلبول‌های سفید تولید شده در طول یک سفر سه روزه در طبیعت، بیش از 30 روز ادامه دارد.

بهبود سیستم ایمنی

 

  •  به بهبود خواب کمک می‌کند.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که ساعت بدنتان خاموش است ؟

ریتم شبانه روزی، فرآیندی بیولوژیکی طبیعی و درونی است که چرخه خواب و بیداری ما را تنظیم می‌کند. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در طول روز، یک راه اثبات شده برای هماهنگ کردن ریتم شبانه روزی و بهبود الگوهای خواب است.

کمک به خواب

 

  •  سطح ویتامین D را افزایش می‌دهد.

زمانی که خارج از منزل و زیر نور خورشید می‌گذرانید، بدن به طور طبیعی ویتامین D بیشتری جذب می‌کند. یک ویتامین ضروری که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، رشد گلبول‌های سفید خون را تنظیم می‌کند تا بدن بتواند با ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا مبارزه کند. همچنین سطوح کافی ویتامین D خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی، آرتریت یا زوال عقل را کاهش می‌دهد.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه نور خورشید به دلیل وجود ویتامین D مفید است، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به پوست و چشم شما آسیب برساند. اگر تمام روز در زیر نور خورشید هستید، کلاه، عینک آفتابی، لباس محافظ و کرم ضدآفتاب فراموش نشود.

افزایش ویتامین دی

 

  •  باعث سلامت روان می‌شود.

پیش از این درباره فواید فضای باز برای سلامتی و بهبود خلق و خو صحبت شد. اما ممکن است ندانید که زمان بیشتری بودن در خارج از منزل نیز می‌تواند فواید سلامت روان طولانی مدت داشته باشد. از آنجایی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید با سطوح بالاتر ویتامین D، کاهش استرس و انگیزه بیشتر برای حرکت بدن مرتبط است، ممکن است متوجه بهبود سلامت روان خود شوید.

به طور دقیق‌تر، زمان اضافی صرف شده در زیر نور خورشید، باعث جلوگیری از افسردگی فصلی می‌باشد.

بهبود سلامت روان

 

  •  دوران نقاهت بیماری را کاهش می‌دهد.

با بهبود سیستم ایمنی و سلامت روانی بهتر، احتمالا روزهای مریضی کمتری را خواهید گذراند. مطالعات نشان می‌دهد که کارکنانی که بیشتری در فضای بیرون کار می‌کنند کمتر به بیماری دچار می‌شوند.

این مسئله همچنین در مسائل مالی و صرف هزینه‌های درمان و دوری از کار، بسیار مؤثر است.

کاهش دوران نقاهت بیماری

 

  •  تمرکز را افزایش می‌دهد.

کار در فضای باز می‌تواند تمرکز را افزایش دهد. در مطالعه‌ای که توسط متخصصین انجام گرفته، نشان می‌دهد که ساختار کلی مغز و خلق و خوی ما در بیرون از منزل بهبود می‌یابد که می‌تواند بر توانایی مغز در تمرکز و سایر عملکردهای شناختی ضروری تأثیر گذار باشد.

افزایش تمرکز

 

  •  درد را تسکین می‌دهد.

مقابله با درد و التهاب مزمن یکی از مسائل مهم در زندگی هر فردی می‌باشد. خبر خوب ! گذراندن وقت در خارج از محیط بسته و درگیر شدن با فعالیت‌های بیرونی، می‌تواند به کاهش درد مزمن در برخی افراد کمک کند.

دردهای حاد و مزمن طیف وسیعی دارند. درصد قابل توجهی از افراد با درد مزمن زندگی می‌کنند. با این حال، تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که گذراندن زمان بیشتر در فضای باز، مانند پیاده‌روی یا گذراندن وقت در یک محیط جنگلی، می‌تواند التهاب ناشی از درد را کاهش دهد.

کارهای صنعتی ممکن است سخت باشند حتی اگر در فضای باز کار می‌کنید، ممکن است در پایان روز احساس درد کنید. توصیه می‌شود قبل از رفتن به خانه، چند حرکت کششی را به روز کاری خود اضافه کنید.

تسکین درد

 

  •  ارتقاء سلامت کلی

با تمام این آمار و تحقیقات، می‌توان حدس زد کسانی که کار و اوقات فراغت خود را در طبیعات می‌گذرانند، از نظر جسمی و روحی سالم‌تر هستند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در کسانی که وقت خود را در فضای باز می‌گذرانند، مرگ و میر زودهنگام تا 12 درصد کاهش می‌یابد.

ارتقاء سلامتی

 

  •  سوزاندن کالری بیشتر

یکی از مزیت‌های مشهود کار در فضای آزاد، سوزاندن کالری بیشتر برای یک زندگی سالم‌تر است. اگر مشغول انجام کار و فعالیت‌های سنگین هستید، حتما متوجه این مسئله شده‌اید که در طی روز چقدر کالری بیشتری می‌سوزانید و احتمال بروز چاقی، اضافه وزن و سایر موارد کار بدون تحرک را کاهش خواهید داد.

کالری سوزی

اهمیت کار با تجهیزات مناسب جهت کار در فضای باز

طبیعت تأثیر قدرتمندی بر ما دارد، چه در حال پیاده‌روی باشیم و چه انجام کارهای صنعتی و ساخت و ساز. علم نشان می‌دهد که یک شغل در فضای باز می‌تواند انرژی بیشتری برای ما فراهم کند، خلق و خو و آرامش ما را نیز بهبود بخشد.

در این میان رعایت موارد ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب بسیار حائز اهمیت خواهد بود. عدم رعایت این نکته ممکن است باعث بروز حوادث بعضا جبران ناپذیر شود.

شرکت آسمان ماشین آسیا (کلایر)، با تکیه بر تجربه، علم و مهارت مدیران و کارکنان خود و استفاده از ابزارآلات روز دنیا، توانسته در عرصه ساخت انواع بالابرهای صنعتی و نفری و همچنین همسطح کننده‌های بارانداز، شرایط کار در فضای باز را تسهیل کرده و خیال افراد را از ایمنی راحت کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجرب کلایر ارتباط بگیرید.

 




Contact us

Factory :

13th St. , Oshtorjan Ind. Zone , Esfahan , Iran

Tel:          +98 (31) 910141

Fax:         +98 (31) 32245574

E-mail:     info@claier.ir

fb  instagram  plus  linkedin  aparat icon color black yellow

Aseman Machine Asia Co

Aseman Machine Asia Co. is the first and largest manufacturer of scissor lifts in Middle east with more than 30 years of experience. This company also design and produces wagon screw jacks, dock levelers and etc. CLAIER is the brand of this company's products. In recent years, Aseman Machine Asia has become an official distributor of great European companies like ISOLI of Italy and Niftylift from England too in order to satisfy wide range of customers with various applications.

Scroll to Top