Category: مقالات

چطور از بالابر برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده کنیم ؟ مزایا، روش‌ها و اصول ایمنی

نقاشی ساختمان با بالابر

رنگ‌آمیزی ساختمان یا همان نقاشی ساختمان، یکی از مراحلی است که در ساخت، نگهداری و نوسازی ساختمان‌ها در ارتفاع انجام می‌‌شود. به منظور دسترسی به به قسمت‌های مد نظر، ابزارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از پرکاربردترین و ایمن‌ترین آن‌ها، بالابر است.

استفاده از بالابرها در رنگ آمیزی ساختمان‌ها به تازگی رشد قابل توجهی داشته و باعث بهبود عملکرد، سرعت و همچنین کاهش هزینه‌ها و خطرات شده است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از بالابر نفربر در عملیات رنگ‌آمیزی ساختمان می‌پردازیم و به معرفی روش‌ها و اصول ایمنی مرتبط نیز اشاره خواهیم کرد.

چه زمان‌های برای رنگ‌آمیزی ساختمان نیاز به بالابر داریم ؟

نقاشی ساختمان، گاهی در ارتفاع انجام می‌گیرد و نقاشان حرفه‌ای تلاش می‌کنند تا خدمات با کیفیتی ارائه دهند. دسترسی به ارتفاع را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و دشوارترین مراحل کار بحساب آورد.

استفاده از بالابر هیدرولیکی در انجام امور نقاشی و رنگ کردن نمای داخلی و یا بیرونی ساختمان، یکی از راهکارهای بسیار مؤثر در جهت بهبود عملکرد و دسترسی راحت‌تر به نقاط سخت می‌باشد.

جهت مشاهده انواع بالابرهای مناسب جهت نقاشی ساختمان ///// کلیک کنید.

بطور کلی بالابرها در رنگ‌آمیزی نمای ساختمان، دیوارهای بلند، سقف، قرنیزها و هر قسمت دیگری در داخل یا خارج ساختمان که در ارتفاع قرار دارد مناسب هستند.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که بالابر مورد استفاده برای هرکدام از پروژه‌های داخلی و یا بیرونی ساختمان ممکن است متفاوت باشد به عنوان مثال بالابرهای آکاردئونی برای رنگ‌آمیزی فضای داخلی می‌تواند یک گزینه عالی باشد. درحالیکه، بالابرهای بوم لیفت برای دسترسی به قسمت‌های مختلف نمای بیرونی ساختمان گزینه بهتری بحساب می‌آیند.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب بالابر مناسب کلیک کنید.

چرا بهتر است بجای نردبان یا داربست، از بالابر استفاده کرد ؟

 

نردبان یا بالابر

 

استفاده از بالابر نفری بجای نردبان، به شما این امکان را می‌دهد که با افزایش ایمنی و پایداری، به ارتفاع بالاتری دسترسی پیدا کنید. وجود یک سکوی مستحکم جهت ایستادن و قراردادن وسایل و تجهیزات، انعطاف پذیری خیلی بیشتری نسبت به نردبان یا داربست به شما خواهد داد.

در صورتی که بالابر سیار مناسبی انتخاب نمایید، قادر خواهید بود در هر مکانی در داخل و یا خارج ساختمان استفاده کنید و برخلاف داربست‌ها قابل یدک‌کشی بوده و از سد معبر جلوگیری می‌شود و فضای کمتری اشغال خواهد کرد.

در ابتدای امر هزینه داربست به نظر کمتر است. اما در صورتی که پروژه رنگ آمیزی بزرگ باشد اجاره بالابر یا خرید بالابر هیدرولیکی، با توجه به اینکه سرعت کار را تا چندین برابر افزایش می دهد و خطرات احتمالی را به حداقل می رساند، اقتصادی خواهد بود.

با رعایت اصول ایمنی در بالابرها مانند اتصال کمربند ایمنی، خطر سقوط بسیار کاهش می‌یابد. مطابق آمار، بسیاری از حوادث شغلی مربوط به سقوط از ارتفاع هستند که با استفاده از بالابر و رعایت اصول ایمنی، این حوادث و خطرات به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید : " انتخاب بین بالابر و داربست"

مزایای استفاده از بالابر در رنگ‌آمیزی ساختمان

  • دسترسی راحت به ارتفاع بالا

محل مد نظر جهت نقاشی ممکن است دیوارهای بلند، سقف و یا نقاط در ارتفاع باشد. بالابر نفربر به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی به تمامی نقاط ساختمان دسترسی داشته باشید.

  • سرعت بیشتر

استفاده از بالابر هیدرولیکی در نقاشی ساختمان، به طور قابل توجهی سرعت انجام کار را افزایش می‌دهد. بجای اینکه نقاش از روش‌های سنتی مانند نردبان، داربست و یا پلکان استفاده کند و زمان و انرژی خود را بالا و پایین رفتن خود و ابزارشان از داربست کند، می‌تواند با استفاده از بالابر براحتی ارتفاع و موقعیت خود را در وضعیت مناسب قرار دهد.

  • افزایش ایمنی

بالابرها با دارا بودن سیستم‌های حفاظتی مختلف و همچنین سکوی پایدار، ایمنی بیشتری جهت انجام فعالیت در ارتفاع بخصوص رنگ‌آمیزی ساختمان و حمل ابزار برای افراد فراهم می‌کنند.

  • صرفه جویی در هزینه‌ها

استفاده از بالابر به طور کلی هزینه‌های مرتبط با نصب و تنظیم ابزارهای موقت مانند داربست را کاهش داده و در نتیجه به صرفه‌تر هستند. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت بالابر چندین برابر داربست است ولی در پروژه‌های بزرگ که سرعت کار اهمیت فراوان دارد می‌توان به اجاره بالابر و حتی خرید آن فکر کرد.

  • امکان حمل ابزارآلات بیشتر

با استفاده از بالابر هیدرولیک می‌توانید تمامی لوازمی که در مدت زمان مد نظر ممکن است نیاز داشته باشید را با خود حمل کرده و از بالا و پایین رفتن بیهوده جلوگیری کنید.

 

رنگ‌آمیزی ساختمان

نکاتی کاربردی جهت استفاده از بالابر برای نقاشی ساختمان

پیش از استفاده از بالابر برای رنگ‌آمیزی ساختمان، به این نکات توجه کنید :

  • ابزار و وسایل خود را سازماندهی کنید.

پیش از شروع کار اطمینان حاصل کنید همه وسایل مورد نیاز خود را برداشته‌اید. این موارد می‌تواند شامل رنگ، برس، دستمال، تجهیزات حفاظتی و سایر موارد باشد. از آنجایی که سکوی کار بالابرها بویژه بالابر آکاردئونی فضای کافی را در اختیار شما می گذارد، به راحتی می‌توانید تمامی وسایل را در کنار خود داشته باشید و از بالا و پایین رفتن بی مورد جلوگیری کنید.

  • به آب و هوا توجه کنید.

این مسئله بخصوص برای رنگ‌آمیزی در فضای بیرون بسیار مهم است. تغییرات ناگهانی هوا می‌تواند برای هر شغلی خطرناک باشد، بخصوص در هنگام کار در ارتفاع، بنابراین به پیش بینی وضعیت آب و هوا توجه کنید.

  • به حداکثر ظرفیت بار مجاز بالابر توجه کنید.

از آنجا که هر بالابر یک ظرفیت بار مجاز دارد، لازم است افرادی که از بالابر نفری استفاده می کنند از این ظرفیت مطلع بوده و ابزار و وسایل بیش از حد روی بالابر قرار ندهد.

  • روی سطوح پایدار کار کنید.

زمین مرطوب، لغزنده و یا ناهموار می‌تواند هر پروژه ساختمانی را دچار اختلال کند. بخصوص که این پروژه در ارتفاع و روی بالابر باشد. بنابراین همیشه مطمئن شوید که زمین برای استفاده ایمنی از بالابر پایدار و ایمن است.

  • مراقب خطرات و موانع بالای سر باشید.

مراقب ارتفاع سقف در داخل ساختمان و یا سایر خطرات موجود در ارتفاع مانند خطوط برق و سایر موانع در فضای باز و یا بسته باشید.

ایمنی کار در ارتفاع

 

  • پیش از استفاده از بالابر، آموزش‌های لازم را بگذرانید.

نقاش ساختمان باشید و یا تعمیرکار تأسیسات، تفاوتی ندارد. در صورتی‌که قصد استفاده از بالابر متحرک برای انجام کار خود را دارید، لازم است پیش از استفاده، آموزش‌های لازم جهت کنترل بالابر و همچنین موارد ایمنی مورد نیاز را دیده باشید.

  • برای کار خود از قبل برنامه‌ریزی درستی داشته باشید.

مدت زمان لازم برای رنگ کردن قسمت‌های مشخص را تخمین بزنید، همچنین ابزار لازم را فراهم کنید. تعداد دفعات بالا و پایین رفتن از بالابر را پیش بینی کنید تا بتوانید در فاصله زمانی معین کار خود را به اتمام برسانید.

  • از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید.

هر زمان که از بالابر نفری استفاده می‌کنید، از کلاه ایمنی، عینک ایمنی، کمربند اتصال و سایر تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید.

نحوه انتخاب بالابر مناسب جهت رنگ‌آمیزی ساختمان

چندین جنبه مختلف برای تعیین بهترین ابزار برای رنگ‌آمیزی در ارتفاع وجود دارد. این گزینه‌ها شامل نردبان، چهارپایه، داربست و بالابر می‌باشند. بطور معمول بهترین نوع بالابرها برای نقاشی ساختمان، بالابرهای آکاردئونی (قیچی) و بوم لیفت‌ها هستند.

بوم لیفت نقاشی ساختمان

به منظور انتخاب بهترین گزینه برای کار خود لازم است ابتدا به این سوالات پاسخ دهید :

  • شرایط محل کار

ارتفاع کار چقدر است ؟ آیا موانعی وجود دارد که فرد نقاش بتواند روی آن قرار بگیرد ؟ کار در فضای باز است و یا داخل و یا هردو ؟ مساحت کار چقدر است و آیا دسترسی به آن دشوار است ؟ چه ابزار و وسایلی در هنگام رنگ‌آمیزی مورد نیاز است ؟

برای انتخاب بالابر جهت نقاشی ساختمان، درک ویژگی‌های منحصر به فرد محل کار بسیار مهم است. زیرا با این کار می‌توانید برای حداکثر ایمنی، کارایی و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر در ارتفاع کمتر از 6 متر کار می‌کنید، نیازی به بالابرهای با ارتفاع دسترسی بالا ندارید.

اگر در خارج از ساختمان کار می‌کنید و مجبور هستید از ارتفاع ساختمان بالاتر بروید، بوم لیفت‌ها و بویژه بالابر عنکبوتی گزینه مناسب‌تری به حساب می آید. اگر در راهروهای باریک یا فضاهای کوچک کار می‌کنید، برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی دیواره‌ها از بالابرهای باریک‌تر استفاده کنید.

  • وزن ابزارآلات مورد نیازتان چقدر است ؟

بالابرها دارای محدودیت وزنی خاصی هستند که برای ایمنی و عملکرد مناسب، باید رعایت شود. هنگام محاسبه وزن، حتما وزن کلیه تجهیزات نقاشی و وزن اپراتور را لحاظ کنید. بالابرهای آکاردئونی نسبت به نردبان‌ها و یا داربست، ظرفیت وزنی بسیار بالاتری دارند.

  • چه مدت قصد دارید در ارتفاع کار کنید ؟

اگر فقط یک یا دو دقیقه در ارتفاع قرار می‌گیرید و سپس پایین می‌آیید و به تجهیزات زیادی نیاز ندارید، احتمالا بالابرهایی با پلتفرم (سبد) کوچکتر هم می‌تواند برایتان مناسب باشد. اما اگر به تجهیزات بیشتری برای کاهش بالا و پایین رفتن‌های مکرر نیاز دارید، می‌توانید از بالابرهایی که سکوی کار بزرگتری به منظور حمل ابزارآلات لازم دارند، استفاده کنید.

بالابر کلایر

 

  • مشورت با متخصصین با تجربه

در صورتی‌که انتخاب برایتان دشوار است، می‌توانید با افراد متخصص در زمینه بالابر مشورت کنید و ضمن بیان نیاز و خواسته خود، پیشنهادات کاربردی آنان را نیز بررسی کنید.

جهت اخذ مشاوره رایگان با کارشناسان کلایر در تماس باشید.

 




Contact us

Factory :

13th St. , Oshtorjan Ind. Zone , Esfahan , Iran

Tel:          +98 (31) 910141

Fax:         +98 (31) 32245574

E-mail:     info@claier.ir

fb  instagram  plus  linkedin  aparat icon color black yellow

Aseman Machine Asia Co

Aseman Machine Asia Co. is the first and largest manufacturer of scissor lifts in Middle east with more than 30 years of experience. This company also design and produces wagon screw jacks, dock levelers and etc. CLAIER is the brand of this company's products. In recent years, Aseman Machine Asia has become an official distributor of great European companies like ISOLI of Italy and Niftylift from England too in order to satisfy wide range of customers with various applications.

Scroll to Top